Weryfikacja XML
Na tej stronie dowiecie się Państwo jak przetestować finalną wersję pliku XML od dowolnego dostawcy oprogramowania.
Należy dodać, że w ogólnopolskiej prasie pojawiają się artykuły na temat potrzeby weryfikacji poprawności e-Sprawozdania, niezależnie od dostawcy oprogramowania.
Polecamy na ten temat artykuł w Dzienniku Gazecie Prawnej
Plik XML od jakiegokolwiek dostawcy oprogramowania można zweryfikować po zalogowania się do indywidualnych kont/profili na portalu KRS i przechodząc testowo proces rejestracji kolejnego wniosku, bez ostatnich zatwierdzeń.
Załączamy przykład postępowania. Proszę pamiętać, by ostatecznie nie załączyć finalnie wniosku!
1) Pierwszy Krok.
Najlepiej podpisać XML przez jedną lub dwie osoby, jeśli występują, by testować na pliku XML już podpisanym. Z naszej strony testy przeprowadzamy na podpisie kwalifikowanym, zewnętrznym Xades.
2) Drugi Krok
wchodzimy pod adresem:
dalej wybieramy : bezpłatne zgłaszanie dokumentów finansowych
3) Trzeci krok
Wybieramy okienko logowania, następnie podajemy login i hasło
4) Logujemy się
5) Po zalogowaniu pojawia się komunikat informacyjny, możemy go zignorować.
6) Wybieramy pierwszy od lewej prostokąt: Przygotowanie i składanie zgłoszeń
7) Należy dodać zgłoszenie
8) Dodaj zgłoszenie, rozpoczynamy rejestrację w 4 krokach, pamiętając, by ostatecznie nie załączyć próbnego wniosku. Wpisujemy swój nr KRS, jeśli wpiszemy inny niż w Pliku XML, to KRS nam zgłosi błąd, jeśli podamy NIP, to też może nam podać błąd. Na portalu KRS należy podać swój nr KRS, ten sam co jest wpisany w plik XML! Dobra rada, nie podajemy NIP w plikach XML, tylko KRS!
9) Na dole strony klikamy dalej
10) Postępujemy zgodnie z instrukcją
11) W kolejnym kroku trzeba podać datę sporządzenia sprawozdania finansowego. Ważne by była ta sama co w XML. Bramka KRS testuje poprawność dat i może to być jeden z podstawowych błędów.
12) Rejestracja nowego zgłoszenia – krok 2
13) Najpierw należy zapisać, potem zweryfikować
Uwaga, KRS jest inteligentny i jeśli chcemy zweryfikować drugi raz to same zgłoszenie już zapisane to nie ma takiej możliwości. Trzeba usunąć plik i rozpocząć procedurę od nowa.
14) Można iść na kawę.
Klauzula informacyjna. Powyższe informacje mają charakter doradczy i informacyjny. Firma App Trend Sp. z o.o. nie odpowiada za działania i decyzje podjęte w wyniku załączanych informacji na stronie internetowej lub w innych serwisach.
Kontakt
Godziny pracy
Pracujemy w dni robocze od 8:00 do 16:00.
Kontakt telefoniczny
+48 519 733 958 Szanowni Państwo! Z powodu dużej popularności naszego oprogramowania znacznie wydłużył się okres oczekiwana na rozmowę z konsultantem. Dlatego sugerujemy aby pytania kierować przez formularz kontaktowy. Jeśli podadzą Państwo swój numer telefonu chętnie oddzwonimy. Ponadto przypominamy, że specjalnie dla Państwa wygody przygotowaliśmy wyczerpującą instrukcję >.
Poznań - siedziba spółki
Biuro Zarządu
App Trend Spółka z o. o.
ul. Poznańska 62 lok. 4, 60-853 Poznań
Dane rejestrowe
Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
NR KRS 0000344621
NIP 779-236-92-78
REGON 301336052
Kapitał zakładowy 100.000 zł całkowicie opłacony
Bydgoszcz – Biuro II
App Trend Sp. z o.o.
ul. Sobieszewska 3/ B203-212
85-713 Bydgoszcz
App Trend Sp. z o.o.
ul. Poznańska 62 lok. 4
60-853 Poznań
Zapraszamy do kontaktu z nami za pomocą formularza.
Podaj poprawny numer telefonu, a oddzwonimy w najszybszym możliwym terminie.